onsdag 23 augusti 2017

Farbror Gröns höstturné, 2017



Sommaren är snart slut och när hösten är här åker jag ut på min föreläsningsturné. Det ska bli så roligt att träffa odlare, både nya och mer erfarna. 

Nedanför listar jag alla platser jag besöker och dit allmänheten är välkommen. Evenemangen kommer att påannonseras på instagram och facebook dagarna innan de går av stapeln. Listan är inte helt klar ännu, det kommer tillkomma fler föreläsningar och evenemang vartefter hösten rullar på, nya förfrågningar dyker  upp under resans gång och några är inte helt klara. Titta gärna in här då och då och håll dig uppdaterad. 
Vill du maila mig: johannes@farbrorgron.se

Höstens evenemang



27 augusti föreläsning och rundvisning på Takfarmen1.
Plats: Stora gatan 39
Tid: kl 13
Pris: 150 kr 
Övrigt: Anmäl dig på visit Västerås. Under visningen berättar jag om hur man utnyttjar plats, bygger egna jordar och om hur man kan förlänga och förtidliga säsongen och massor av tips för både den stora och lilla odlingsytan. Det blir provsmakning av chili, så ta med egen vattenflaska om du är känslig.


9 september Eksjö "Odla där du är"
Plats: Eksjö museum, FolkdanslokalenÖsterlånggatan 31
Tid: Kl 15
Pris: 100 kr
Övrigt: Förköp på museet eller på telefon 0381- 361 60.

10 september Mölndal Gunneboslott
Plats: Gunnebo slott, Christina Halls väg, Mölndal
Tid: 11:00 - 16:00
Pris: Fri entré
Övrigt: Ekologisk marknad: Jordens mat. Jag kommer att medverka på scenen och bjuder gärna på stark chili.


16 september Vallastaden i Linköping Livepodd: Två odlare emellan
Plats: Vallastaden
Tid: kl 12
Pris: Ingår i entrébiljett.
Övrigt: Två odlare emellan är en podcast med mig och Sara Bäckmo. Klicka här för att komma till besöksguide.


16 september Vallastaden i Linköping "Odla där du är"
Plats: Vallastaden
Tid: 10.30
Pris: Ingår i entrébiljett.
Övrigt: Klicka här för att komma till besöksguide. Provsmak på chili sker någonstans under dagen, ta med vattenflaska om du är känslig.


1 oktober Lövånger Umeå "Kvinnorna i mitt odlarliv och alla fantastiska blommor"
Plats: Lövånger kyrkstad
Tid: 13.00-15.30
Pris: Gratis för medlemmar i trädgårdsföreningar i länet anslutna till Läns/Riksförbundet Svensk trädgård, övriga betalar 150 kr. Max 200 platser, först till kvarn gäller.
Övrigt: Västerbottens läns trädgårdsföbund maila till systerya@hotmail.com


2 oktober Umeå  "Kvinnorna i mitt odlarliv och alla fantastiska blommor"
Plats: Åkerbloms bokhandel, Östra Rådhusgatan 6
Tid: kl 19
Pris: Medlem i Umeå trädgårdssällskap 100 kr, ickemedlemmar 150 kr. Förköp görs via kontakt med Therese 070-986 17 24, Ulrika 070-366 38 34


4 oktober Finland "Föreläsning och förädlingssworkshop"
Plats: Korsnäs Österbotten Finland
Tid: Mathantverkkurs 14. 00 - 17.30 / Föreläsning 18:30 - 20:00
Övrigt: Anordnas av Mathantverk 


5 oktober  Finland / Korsholm "Odla där du är och odla tillsammans"
Plats: Veikars skola, gymnastiksalen, Veikarsvägen
Tid: kl 18 - 21
Pris: 15 Euro
Övrigt: Anmäl ert intresse här.


7 oktober Nybro "Odla hela året"
Plats: Kulturhuset Kristallen, Storgatan 29
Tid: kl 11 - 13
Pris: 150 kr.
Övrigt: Boka din biljett genom att klicka in här.


8 oktober Tollarp "Odla där du är" Tre korta föreläsningar under dagen
Plats: Axonaskolan, Lundgrens väg 2, Tollarp, Kristianstad 
Tid: Första föreläsningen börjar kl 11
Pris: 40 kr
Övrigt: Kristianstads trädgårdsförening arrangerar tillsammans med Axonaskolan i Tollarp en familjedag med inriktning mot skörd och tillagning av höstens läckerheter. Tre korta föreläsningar under dagen. Ingen föranmälan. Vid frågor ring Andreas på tele 0706-001016.


9 Oktober Göteborg "Det är nu odlingssäsongen börjar"
Plats: RedbergsTeatern, Örngatan 6
Tid: kl 18
Pris: 140 kr
Övrigt: Obligatorisk föranmälan, 031-707 18 00


9 november Uppsala "Odla där du är"
Plats:  Stenhagenbiblioteket, Allhuset, Herrhagsvägen 8,
Tid: kl 19
Pris: 
Övrigt: Ingen föranmälan


Vill du att jag kommer nära dig och föreläser? Kontakta isåfall ditt närmsta bibliotek, studieförbund, bostads eller trädgårdsförening. Jag skräddarsyr mina föreläsningar efter de behov ni för tillfället vill att jag ska tillgodose. Hoppas vi ses.

Blir du förvånad över att jag kanske dyker upp i just din stad men inte har meddelat det? I så fall beror det med största sannolikhet på att det är ett slutet sällskap, någon slags utbildning, bostadsbolag eller workshop jag arbetar med och då brukar jag inte berätta om det här.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar