tisdag 29 augusti 2017

Bakom bloggkulisserna

En mediabyrå på besök för ett tidningsreportage. 5 personer i 2 dagar. Vi sov väldigt gott när de åkt.

Hur ska man tänka när ens intresse och passion helt plötsligt blir till ens leverbröd? För varken oss eller Sara var det så uttänkt och planerat från första början. Jag valde medvetet bort att utbilda mig inom trädgård/ odling i unga år då jag var rädd för att döda mitt intresse. Idag arbetar jag mer än 100% med just odling som har kommit att bli en av mina stora passioner och faktiskt efter 26 års odlande verkar det som om jag inte tröttnar på det här.

Visst har jag stunder när jag skulle vilja asfaltera allt och sätta mig med en dator och spela musik och göra låtar, något jag också gjort lika länge som att odla. Men det brukar gå över efter ett par timmar. Det som däremot har växt inom mig de senaste åren är att jag vill utveckla min relation till perenna växter och blommor. Det var ju med dem de började och efter 6 års stadsodlande på tak och offentliga odlingar med mängder av grönsaker känner jag väldigt starkt att jag måste ta hand om min ursprungsträdgård i skogsträdgården, att utveckla den. Jag kommer defenitivt inte sluta med grönsaker om ni tror det. Jag är beroende av bra mat! Jag kommer bara helt enkelt utöka mitt odlande, så som jag har alltidd har gjort.

I det här avsnittet får ni följa med bakom bloggkulissernaerna och höra vad vi tänker om reklam, sponsring mm. Idag är det vår vardag och det gäller att inte förlora sin själ samtidigt som vi, precis som så många andra också måste betala våra räkningar och ha råd att leva./ Johannes

”Två odlare emellan – Bäckmo & Wätterbäck” är en podcast med Sara Bäckmo från Skillnadens Trädgård och Johannes Wätterbäck och Theres Lundén från Farbror Grön.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar