tisdag 9 januari 2018

Poddavsnitt om vinterns skörd och vilken blomma som doftar på natten




Vilket samtal! Från rådjur som låter som elefanter till att begravas i bokashikli i en hemmabyggd kista. Vi använder inga manus för våra samtal, de är lika spontana som de låter. I det här avsnittet avhandlar vi många intressanta ämnen och vi kommer att behöva gå tillbaka till dem igen och igen. Livet och odlandet är som en väv som ideligen vävs i varje ögonblick. Följ med in till oss och hör hur vi skördar frusen kål, tar hand om våra barn och vilken primula som doftar underbarast på natten.


”Två odlare emellan – Bäckmo & Wätterbäck” är en podcast med Sara Bäckmo från Skillnadens Trädgård och Johannes Wätterbäck från Farbror Grön.


Johannes Wätterbäck


4 kommentarer :

  1. Hej Hej!
    Jag måste börja med att säga tack för all inspiration! Sedan i maj har jag och min sambo bott ute på landet i Västerås och har odlat så mycket vi hann med första året. Vi satsar större i år. Jag studerar ovanför takfarmen och tycker det är så kul att se allt, så tack för all inspiration! Sen hade jag en fråga, jag ska prova sätta äppelträd från kärna. Har du några erfarenheter av det? //Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jennifer. tack, vad kul att du ser våra ansträngningar på takfarmen. Vi har testat detta, det fungerar med kärna från äppelträd men man vet ju förstås inte vad det blir för slags äpple. Det kan bli jättegott eller ett surt vildapel.

      Radera
  2. Vill bara säga att jag uppskattade detta avsnitt så in i norden. Fick så mycket att längta inför att göra i kolonin med barnen som en självklar del av det. Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Vad roligt att höra. Vad glada vi blir att vi får dig att längta.

      Radera