torsdag 12 oktober 2017

Farbror Grön tillbaka i Västerås


http://dromgarden-10.blogspot.se/2017/10/forelasning-med-farbror-gron.html
Tillbaka i Västerås till familjen och tomaterna.

Efter min, enligt mig, superlånga föreläsningsturné på 10 dagar är jag äntligen hemma och kokar tomatsås igen. Det är så mycket tomater här hemma så jag måste ugnsbaka minst en plåt varje dag. Det till och med stinker tomater från vardagsrummet.

Under min föreläsningsturné har jag föreläst Från Tollarp ända upp till Umeå, besökt Göteborg, Nybro och dessutom varit en sväng till Finland och besökt Korsnäs och Korsholm. Visst kan det vara ganska slitsamt att vara ute så länge och det är det på sätt och vis och samtidigt inte, tiden går väldigt fort.

Det som varit jobbigast har varit längtan efter familjen. Men bortsett från den längtan har det varit otroligt stimulerande och spännande att träffa alla er där ute. Jag har sett så många fina trädgårdar, haft så många givande samtal, sett så många intressanta platser och fått så fina gåvor. Jag ska berätta mer specifikt framöver om flera olika platser och möten, om Rådhustorget i Umeå, om kvinnan som gör eget flytande bokashivatten, om rosor i en oländig odlingszon, blå bergsvallmo, havtornssirap, Marthasällskapet, Ramslökskapris från Skåne och honung från Österbotten.

Men i det här inlägget tänkte jag berätta om mitt möte med Kitty på Drömgården, en Finsk odlingsblogg. Hon gjorde en intervju med mig efter föreläsningen i Korsholm / Veikars och den kan du titta på om du klickar HÄR eller på bilden på mig. Välkomna.

1 kommentar :

  1. Kan tänka mig att en 10 dagars föreläsningsturné kan vara rätt slitsamt, men vi är så glada att du gjorde det! Det är flera här runt Österbotten/Finland som fått upp ögonen för dig efter besöket. Tack för att du tog dig över potten. :)
    /Kitty

    SvaraRadera