onsdag 7 december 2016

Lyssna till vårt nya poddavsnitt om blomkål

Jag kunde inte riktigt släppa det där med att våra fina blomkålsplantor inte gav några huvuden så jag kapade av plantorna i pallkragen på takfarmen och släpade hem dem till köket.

Vad gör man när det går galet! Sätter sig ner och gråter och blir bedrövad eller blir triggad av att det inte blev som man hade tänkt sig? Ja det är frågan? Om det är något vi som odlat ett tag har lärt oss så är det just att misslyckas, det ingår liksom i odlandets natur. För det är ett myller av orsaker och verkningar vi ska parera emellan, egentligen är det märkligt att det faktiskt många gånger går bra. Lyssna på det här poddavsnittet om mitt misslyckande med blomkål och om hur jag vände det till ett lyckande genom vilja och med en längtan efter friterade blomkålsbollar.



Visst ser det lovande ut! De vintersådda blomkålsplantorna uppvisar en frodighet redan i juni som är fantastiskt. Nu närs mina drömmar om härliga middagar under hösten. Men hur blev det egentligen? Ja det blev ju inga huvuden direkt men middag på bordet fick vi ändå. Klicka HÄR så kommer du till vårt recept på friterade blomkålsbollar.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar