tisdag 16 juli 2013

Början av Juli i vår tillsammansodling

Ban skördar sallad och kål i odlarbänkarna. De här bänkarna är helt suveräna att odla sallad och kål i.



 Auberginen "Farmers Long" börjar ge skörd.


 Vilket auberginen "Green Apple" också börjar att göra.


Rättikorna ( nelssons organics, namnet är bortrivet) börjar bli stora och jag har skördat tre stycken och använt till kimchin jag lagade förra veckan.


I år curlade jag våra gurk och zucchiniplantor. Jag lät fiberduken ligga kvar ända till juli. Förra året lyckades jag döda två omgångar med gurkor pga av för tidig utsättning. Det skulle inte få hända i år igen. De gröna stöden från Flexigaarden var ypperliga att använda till så här stora plantor.


I källarfönsterna till vårt trädgårdsförråd står bondbönorna likt nyfikna varelser och stirrar in.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar