måndag 20 november 2017

Poddavsnitt om musik, lök, löv och våra älsklingsträdgårdar.

Johannes / Farbror Grön där han hör hemma. I myllan!

Kan man älska flera odlingar samtidigt eller är man monogam när det gäller kärlek till trädgårdar?  Vilken dum fråga! Ja det håller jag med om. Trädgårdar är som ens barn, det finns alltid en ledig plats i ens hjärta för en ny odling. Men! Det är något särskilt med skogsträdgården för mig. Här har jag trampat marken sedan jag tog mina första stapplande steg och här odlar jag än idag. Här har jag byggt jordar, örtland, odlat primulor, testat pallkragar för första gången och här har jag gjort ofantligt många misstag.


”Två odlare emellan – Bäckmo & Wätterbäck” är en podcast med Sara Bäckmo från Skillnadens Trädgård och Johannes Wätterbäck från Farbror Grön.  Lyssna på ett samtal om vad våra trädgårdar betyder för oss och hur man odlar bananschalottenlök. Avsnittet handlar också om vårt andra gemensamma intresse - musik. 




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar